Browse all

The Light of Gavin Hammond

The Light of Gavin Hammond

Il suo segreto, il collega di lavoro perfetto, niente di più di una Lomo LC-A+ e basta. La porta con se dappertutto, si affida solo a lei, non usa Photoshop né post produce mai le sue immagini. 

"Il giorno in cui non porterò con me la mia Lomo sarà il giorno in cui mi perderò qualcosa di epico, qualcosa che rimpiangerò anche da morto, qualcosa per cui avrei potuto diventare famoso."

La pellicola in bianco e nero di Gavin Hammond sarà sempre la storia di un'atmosfera, suggestiva e romantica che strappa via dalla realtà, la luce. Si tratta solo di catturare la luce: non pensate alle immagini, pensate alla luce. Il suo obiettivo:  far si che la gente senta il desiderio di guardare ciò che accade oltre i bordi della foto.

 

Nothing, the Lomo LC-A+ and that's all. He brings the lomo with him everywhere and it does not change ever,  he does not use Photoshop or neveralters his images too.

"The day does not bring with me my Lomo will be the day when I lose something epic,something I regret even in death, something that I could become famous."

The black and white film by Gavin Hammond will always be the story of an atmosphere, charming and romantic, which takes away from reality, the light. it only captures the light, the images do not think, think of the light.

His goal: to make people feel the desire to watch what happens beyond the edges of the photo.

 

 

 

 

 
The Light of Gavin Hammond | Image 26304
The Light of Gavin Hammond | Image 26305