Browse all

Fashion is a trip - Nowhere event at Coffee 'n television

Fashion is a trip - Nowhere event at Coffee 'n television
Photographer
Marta Dall'Agnola

Landscapes&modernettes: 

"Paesaggi visti da un elicottero, quieti, immensi, privi della presenza umana … Un uomo che contempla un lago in perfetta solitudine".Un paesaggio che diventa fotografia, una fotografia una stampa, una stampa un abito. E un modo di indossarlo.

NOWHERE è il punto di partenza per un percorso di purificazione dell'io, un viaggio alla ricerca dell'incontaminato, della bellezza pura della natura e del suo concretizzarsi in un immagine fissa e fantastica. Il brand for contemporaries and modernettes, MARIOS, e il fotografo polacco Kuba Dabrowsi, con il reportage scattato in Afghanistan, hanno creato un immaginario unico. Abiti dalle dimensioni maxi, stampe digitali all over e il plisset che elegantemente trasforma l'abito in una dinamica scultura.

I due lovers di COFFEE.N.TELEVISIØN - in un meltingpot dall'anima atipicamente folk - sul calar della sera dello scorso venerdì hanno saputo evocare questo NOWHERE, un luogo-non luogo fatto di purpuree candele, legno chiaro e pareti sbiancate. Un'imponente stampa in carta tessuto dell'immagine cover di NOWHERE svolazzava leggera nel minuscolo cortile interno dello store: un senso di libertà sottile; stupendo. 

E' tutta questione di immaginazione.

La fotografia un'arte per immortalarla.

La moda un pretesto per interiorizzarla.

Beauty will save the world! And so, shall we take a trip?


Landscapes&modernettes: 
 
"Landscapes seen by an helicopter, quiet, huge, with no presence of humanity … A man admiring the lake in a perfect solitude mood".
 
Landscapes becoming a photography, then a print, and at the end a dress. And a manner of wearing-hearing it. 
NOWHERE is the base for a purifying path for the inner self, a trip towards an uncontaminated reality, the pure beauty of the nature itself and of its becoming concrete in a still and surprising image.
MARIOS, a brand 'for contemporaries and modernettes', and Kuba Dabrowsi, with his Afghanistan's reportage, managed to create a unique imaginative world. Maxi dresses, digital all over prints and plisset that smartly transform the piece of clothing into a dynamic sculpture. 
COFFEE.N.TELEVISIØN's two lovers - in a kind of atypical folk soul meltingpot - last friday evoked this NOWHERE, a place-no place made of purplish candles, pale wood and bleached walls.
 
A really large print of NOWHERE's cover image fluttered in the tiny court of the store: a sense of thin freedom; wonderful.
 
It's all a matter of imagination.
Photography is the perfect art for immortalize it.
Fashion an excuse for interiorize it.
 
Beauty will save the world! And so, shall we take a trip?
 
#01/04 HYBRID-NATURE/HUMAN-CONTAMINATION